אבחון ארגוני – אימון ארגוני

מה הוא אימון ארגוני ? והאם הוא יכול להועיל לכל בית עסק ?

פעילות הכוללת בדיקה ומיפוי של תהליכים ארגוניים, פעילויות ארגוניות, קשרי גומלין עם הסביבה הפנימית והסביבה החיצונית של הארגון. האבחון הארגוני משקף תמונת מצב. הוא מתחיל מאבחון המצב הקיים, ומציב "תמונת מראה" לאנשי הארגון וליועץ, תמונה הנכונה לזמן נתון.

מטרות האבחון הארגוני :
לבדוק עד כמה המצב הקיים כיום משביע רצון [לא ברמה תחושתית אלא ברמה של מיפוי תחומים]. האם מתעוררים איתותים שיש להתעמק בהם [סימפטומים].

האם מוראל הוא בעיה או סימפטום, האם העדרות היא בעיה או סימפטום. צריך להגיע לשורש הבעיה שבגללה נוצר הסימפטום. הרבה פעמים לוקחים סימפטומים ובודקים אותם עפ"י הנחות סובייקטיביות שלנו, וזה לא נכון, צריך לבדוק את הסימפטומים בצורה הכי אובייקטיבית שאפשר, עם מינימום הנחות עבודה.

לכן אבחון ארגוני \ אימון ארגוני יכול להיות נקודת המפתח שלכם.

אבל מה עם זיהוי הבעיה של אבחון ארגוני ?

לאחר שזיהינו שיש בעיה – מיפוי יותר מעמיק לאתר את מוקדי הבעיה ושורשיה.

שלב ראשון בתהליך האבחון הוא מיפוי המצב באמצעות איסוף שיטתי של מידע תוך שימוש בכלי האבחון השונים. [ראיונות, שאלונים, תצפיות וכד'].

שלב שני – לתת פרשנות לאבחון ולאתר את הנתיב הקריטי , שהתערבות ממוקדת תסייע בשיפור אבני הדרך שבו. חלופות- עלויות / תועלות יבחנו גם הם בשלב הזה.

שלב שלישי של אבחון או אימון ארגוני – משוב – דיאלוגים שבהם המנהל מסכים או לא לפרשנות של המאבחן. הצגת הפרשנות והחלופות – עלויות /תועלות.

המנהל המקבל את האבחון, הוא זה הצריך לקבל החלטה לגבי המשך התהליך.

בשנים האחרונות חברת "נופאר" עוזרת לקהל לקוחותיה לקחת את העסק שלהם צעד אחד קדימה עם סדנאות ODT משובחות אשר כוללות גם טיפול בעזרת סוסים.

"סוסים מובילים מנהיגים" הוא פרויקט של ד"ר יורם דובובסקי בעצמו אשר מטרתו היא להעצים את חווית השיפור בעזרת טכניקות מיוחדות של טיפול בסוסים אשר הוכיחו את עצמן אלפי פעמים.

 

 

צור קשר

מאמרים קשורים